Од изолације до афирмације

Published by Анита Цекић on

Изолација, карантин, смањење контаката, дистанца… не чини ли се да само изговарање ових појмова, доводи до осећаја узнемирености и страха!? А, тек њихово значење и битисање? Ситуација нас је све затекла неспремне, за све што проживљавамо, осећамо и мислимо!  Преокупирани смо страхом од неизвесности, а неретко се дешава да нас осећај беспомоћности превлада, те нас води у стање панике, анксиозности и депресије!

Људи јесу социјална бића, међутим, изазов је изборити се са присилним дистанцирањем  од једних и присилним затварањем са другима.

Но,  уверена сам, да свако од нас има механизме ” за преживљавање”, или адаптацију на новонастале услове живота. Ево неких смерница, како да изолација буде ваша оаза мира, и како да СЕБИ понудите најбоље од СЕБЕ.

  • Пре свега, треба прихватити ситуацију, погледати истини у очи, без сакривања погледа и рећи : ОК, ограничено нам је кретање а може ли то на било који начин да ми помогне!? Да врати породице у колосек, да мама и тата опет буду код куће, да се деца играју под будним родитељским оком, да се негују праве вредности, које су заробљене у савременом свету технологије!? Да читам, гледам филмове, слушам омиљену мизику, мајсторишем, живим без притиска времена… Оно што можеш да промениш- мењај – оно што не можеш – прилагоди себи !
  • Ослушкујте себе – (шта је то што ме тишти и чини да се осећам лоше, а шта је то што ме опушта )!’? Преиспитујте себе,  искористите сопствене ресурсе са циљем да превазиђете животне недаће. Људи су рођени за интеракцију, али повремена алијенација , заправо је нека врста детоксикације мисли и осећања. Самоћа некада може бити делотворна. Запитајте се, зашто нам је потребно да се осамимо, када треба да донесемо неку важну животну одлуку? Дефинишите своје јаке стране,   креирајте свој мали свет, саткан од жеља и тренутних могућности! Списак сачините сами- шта све хоћу- шта све могу и делајте!
  • Мислите позитивно – Позитивне емоције делују као посредник између животног смисла и здравља, проширују репертоар размишљања у ситуацијама стреса и пружају енергију која је потребна за превладавaње стресне ситуације.  Ако су нам мисли позитивне, наше тело добија позитивне сигнале, што у већини случајева резултира осећањем среће и задовољства.  Ево нам прилике, да сами себи креирамо срећу, јер срећу чине мале ствари, зар не? Наоружајте се осмехом, позитивном енергијом и добрим вибрацијама!
  • Будите емпатични- Циљ је охрабрити и оснажити, себе и чланове своје породице. Пружити подршку, тамо где је потребно, саслушати оне који имају потребу да говоре , похвалити, осмехнути се. Зато је важно разумети туђа осећања јер осећај заједништва игра велику улогу  у очување менталног здравља.  Не заборавите чаробне речи, “извини и хвала”, лековите су, а указују на поштовање и уважавање!
  • Негујте алтруисту у себи – Помозите члановима своје породице, да заврше започети посао, да превазиђу тешке тренутке, да савладају страх. Сама чињеница да сте некоме помогли, ствара осећај задовољства, утиче на самопоуздање и ствара позитивну  слику о себи.” Најбољи начин да  себи помогнете јесте да помогнете другима” .  
  • Запослите своје руке, тело и ум   –  Радећи неки посао, посвећено и предано, ослобађамо тело од негативних  спољашњих утицаја , док физиолошко стање умора, доводи до релаксирања ума. Зато, измислите себи разне послове ( цртајте, израђујте различите предмете, пишите,  физички се активирајте), и неће бити места за деструкцију и болне сензације. ” Срећа помогне понекад, рад помаже увек”.
  • Поставите себи циљеве – Планирајте будућност, планирајте краткорочне и дугорочне активности.  Управљање временом је једна од најбољих техника за превладавање стреса, задајте себи онолико колико можете, али и  оставите времена за сањарење, машту и  игру.  “Не мислите да сте изгубили време, напротив,   рад на себи, је најбоље искоришћено време “.
  • Релаксација- Неретко, не препознајемо негативне емоције. Блокирајући сопствене страхове,  чекамо да нас стрес обузме и доведе до лошег расположења, или у тежем случају, до нарушеног менталног здравља. Анксиозност је уско овезана са страхом од будућности, прецизније речено са страхом од неизвесности. Оно што је јако тешко, јесте изборити се са великом количином нагомиланог стреса и сачувати унутрашњи мир. Постоје технике за опуштање телесне напетости и смањења  негативних осећаја. Технике и вежбе дисања, воде до  релаксације тела и ума. Суочавање са сопственим страховима,  стабилизује физилошке реакције организма, а самим тим утиче на стабилизацију наших емоција и доводи до свеукупног побољшања. здравља. ” Упутите  себи и другима,  афирмативне поруке. Поимањем истих превазићи ћете сопствене страхове”.
Фасцијална експресија 6 базичних емоција

Емоционалне експресије лица у различитим   емоционалним стањима

         Искористите изолацију за афирмацију, јер време је наш  највреднији ресурс !


0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *